A Travellerspoint blog

Cochabamba

sunny 21 °C

We arrived in Cochabamba, in the morning, after catching the overnight bus from Vallegrande.

The first hotel we went to was full but we found a place a few blocks from the main plaza. We spent the next week exploring the town and visiting the various markets that are held here.

We were trying to update the blog but the connection was so slow that it took us ages to upload our photos to Flickr. We also visited the Archeological Museum which had a gruesome display of mummies, some of which are still in the baskets in which they'd been buried (as was typical of Inca and pre-Inca burials). They are in the foetal position as according to the Inca belief in reincarnation, they leave the world in the same position as they enter it.

We were due to catch the 1230pm bus to La Paz but when we arrived at the bus station, we were told that no buses were leaving due to a demonstration where the locals were blocking the road. We'd heard that this happens frequently in Bolivia, but up until now we'd been lucky. After an hour or so, we heard that another bus was leaving so we changed our tickets and waited for its departure. The driver told us that we'd go via an unpaved road for 20km to avoid the roadblock. Although it was only 20km, it took us nearly 2 hours and at one point we all had to disembark so that the driver could negotiate a river.

After that we returned to the main road and continued to La Paz without any further problems.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Llegamos a Cochabamba por la mañana después de pasar toda la noche en el autobús desde Vallegrande.

En el primer hotel en el que paramos resulto estar lleno pero encontramos otro a unas pocas cuadras de la plaza principal. Pasamos la siguiente semana conociendo la ciudad y visitando los varios mercados que hay aquí

a la vez que poniéndonos al día con el blog y con las fotos lo cual no es muy fácil por la mala conexión que hay en general para poder subir las fotos a flickr, va como la construcción de escorial, poliki, poliki.

Tb visitamos el Museo Arqueológico que tenia expuestas unas 'horribles' momias, que te ponían los pelos de punta, algunas de ellas aun estaban el las cestas en las que fueron enterradas, como era típico en la época Inka y pre-Inca. Como podéis ver están en posición fetal ya que así nacemos y como ellos creían en la reencarnación así los enterraban para volver a nacer.

Íbamos a coger el bus de las 9 o 10 de la mañana a la Paz cuando nos enteramos que los buses no estaban saliendo ya que había bloqueos. Habia demostraciones, nos habían dicho que esto pasa a menudo en Bolivia pero a nosotros aun no nos había tocado. Nos dijeron que el bloqueo acabaría para las 1230pm asi que compramos un billete para esa hora. Después de una hora o asi nos enteramos que había un autobús que salia entonces así que cambiamos el billete para salir entonces. El chófer nos dijo que había que hacer un pequeño desviá por una carretera de ripio por unos 20km para evitar el bloqueo. Aunque eran solo 20km tardamos 2 horas en hacerlo. En un momento tuvimos que bajarnos del autobús para que el chófer pudiera pasar por un río y maniobrar marcha atrás... Después de esto volvimos a la carretera normal y llegamos a la Paz sobre la 7pm sin ningún otro altercado.

Posted by Rodz-Lei 17:57 Archived in Bolivia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.